Mass Effect serisinin öncü yazarı, yeni bilim kurgu oyununu tanıttığında, RPG beklentilerini bir kenara bırakıyor. Bu yeni oyun, aksiyon odaklı bir yaklaşımı benimseyerek, BioWare tecrübesinden beklenenden farklı bir yol izliyor. Mac Walters, yeni kurduğu Worlds Untold stüdyosuyla Mass Effect Andromeda’daki gibi prosedürel dünya yaratımından kaçınarak BioWare’in geçmiş derslerinden faydalanıyor. Walters, “Benzersiz anları seviyorum,” diyor ve “inanılmaz bir hikaye anlatmaya çok odaklanmış durumdayım… İnteraktif oyunların, TV ve akış hizmetlerine en azından eşdeğer, hatta ileride bunları aşacak bir deneyim sunabileceğini düşünüyorum. Bu bağlantı sayesinde, dünya ile, protagonistler ile, karakterler ile ve kendi hikayemizi ortak ederek senaryo oluşturmak istiyoruz. Yeteneğimizle bunu başarabiliriz.”
Mass Effect’in deneyimli yazarından yeni bilim kurgu oyunu geliyor
Naughty Dog’un kasvetli başyapıtı, stüdyoya bu tür bir deneyimi nasıl yaratacağı konusunda bir örnek olarak sunulmuş. “The Last Of Us‘ı çokça referans aldık çünkü hikayeyi bir TV şovu izliyormuşçasına anlatma üzerine ne kadar çok odaklandıklarını ve interaktif öğelerle nasıl harmanladıklarını gördük.” Ancak stüdyo başkanı, sonuçta hâlâ bir video oyunu yaptığının bilincinde. “Eğer sadece hikaye hakkında olsaydı, bir senaryo yazabilirdim,” diye ekliyor.
Walters, stüdyonun yaklaşan oyununun, Baldur’s Gate 3 gibi bir şey yerine daha çok The Last Of Us tarzında olduğunu kabul ediyor. Sektördeki artan maliyetler de bu kararda bir rol oynuyor. “Mass Effect ile bunu başardık. Baldur’s Gate’in elde ettiği başarıyı gördük. Ancak bugünün dünyasında bunu yapmak için gereken ekiplere bakın,” diyor Walters. “Eğer inanılmaz dallanan, kendi maceranızı, kendi hikayenizi, kendi romantizminizi seçebileceğiniz bir oyun yapacaksanız, bu büyük bir çaba gerektiriyor.”
Anlayacağınız Worlds Untold, bir gün RPG yoluyla ilerleyebilir, ancak ekip şimdilik “gerçekten etkileyici, inanılmaz bir hikaye” anlatmaya ve insanların “sürekli olmak isteyeceği bir dünya” yaratmaya odaklanıyor.